Tomasz Bińkowski

Naukę gry na instrumencie rozpoczął w klasie skrzypiec w Podstawowej Szkole Muzycznej w Łodzi. W wieku 13 lat stawiał pierwsze kroki w nauce gry na waltorni pod okiem profesor Czesławy Szczukowskiej, którą darzy szczególnym szacunkiem, gdyż swoją osobowością ukierunkowała przyszłego waltornistę tworząc podwaliny warsztatowe, a także rozpalając miłość do instrumentu. Podczas nauki w liceum debiutował jako muzyk doangażowany do orkiestry Filharmonii Łódzkiej im. Artura Rubinsteina i Łódzkiej Orkiestrze Radiowej. Po ukończeniu Liceum Muzycznego im. Henryka Wieniawskiego w Łodzi kontynuował naukę w Akademii Muzycznej im. Fryderyka Chopina w Warszawie w klasie profesora Jana Jeżewskiego. W okresie tym współpracował z wieloma orkiestrami i zespołami kameralnymi m.in.: Zespołem Kameralistów Polskich „Camerata Vistula”, Warszawską Operą Kameralną, Polską Orkiestrą Radiową, Menuhin Festival Orchestra pod dyrekcją Lorda Yehudi Menuhina, a także Penderecki Festival Orchestra pod dyrekcją Krzysztofa Pendereckiego. W latach 1992-1998 był związany etatem trzeciego waltornisty z orkiestrą „Sinfonia Varsovia”.

Z wymienionymi orkiestrami dokonał wielu nagrań płytowych z muzyką symfoniczną, filmową i kameralną. Od roku 1998 przez okres dwóch sezonów koncertowych był pierwszym waltornistą międzynarodowej orkiestry „Philharmonie der Nationen” pod dyrekcją Justusa Frantza. Po zakończeniu kontraktu rozpoczął pracę na stanowisku pierwszego waltornisty-solisty w Teatrze Wielkim – Operze Narodowej w Warszawie, z którym związany jest do dnia dzisiejszego.

Współpracuje na stałe z wieloma polskimi orkiestrami symfonicznymi i kameralnymi m.in.: Krakowską Orkiestrą „Sinfonietta Cracovia”, Filharmonią Pomorską im. Ignacego Jana Paderewskiego w Bydgoszczy, Filharmonią im. Tadeusza Szeligowskiego w Poznaniu, Filharmonią Podkarpacką im. Artura Malawskiego w Rzeszowie, Filharmonia Podlaską w Białymstoku, Filharmonią im. Henryka Wieniawskiego w Lublinie, Toruńską Orkiestrą Symfoniczną, Wrocławską Orkiestrą Kameralną „Leopoldinum”, Orkiestrą Kameralną „Concerto Avenna”, Orkiestrą Kameralną „Feel Harmony”, Orkiestrą Akademii Beethovenowskiej w Krakowie.

Pozostając związany z Teatrem Wielkim, a także współpracując z wymienionymi orkiestrami symfonicznymi nie pozostawił swojego ulubionego gatunku muzycznego, jakim jest muzyka kameralna. Koncertował m.in. z: Kwartetem Wilanowskim, Kwartetem Śląskim, Paderewski Kwartet, Kwartetem „Prima Vista” oraz Wieniawski Quartet.

Jest założycielem Kwintetu Instrumentów Dętych Blaszanych „Chamber Brass”, z którym, oprócz wielu koncertów, nagrał pierwszą w Polsce płytę kwintetu blaszanego pod nazwą „Blacha” w technologii zapisu audiofilskiego „Hi-End”. Pod kierownictwem artystycznym Tytusa Wojnowicza tworzył zespół wykonujący na współczesnych instrumentach muzykę barokową i wczesnoklasyczną „Ensemble de Narol”, która od 2004 roku przekształciła się w większy skład kameralny i istnieje do dziś pod nazwą „Essentia Musica”.

Wspólnie z grupą zaprzyjaźnionych muzyków jest jednym z założycieli formacji „Gruppo di Tempera”. Jest to zespół o bardzo ciekawym zestawieniu instrumentalnym fortepianu i kwintetu dętego klasycznego. Połączenie tych instrumentów to różnorodność składów i form muzyki kameralnej, a także nieograniczone możliwości repertuarowe.

Od 2014 roku Tomasz Bińkowski jest wykładowcą w klasie rogu Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w Warszawie.


ostatnia modyfikacja: 01/03/2018

Windows Lizenz Windows 10 Lizenz Office 2019 Lizenz Kaufen Office 365 kaufen Windows 10 Home kaufen Office 2016 kaufen lisans satın al office 2019 satın al follower kaufen instagram follower kaufen porno