Muzyka elektroniczna, filmowa i teatralna

Muzyka elektroniczna, filmowa i teatralna (MEFIT)

MEFIT to nowy pakiet przedmiotów, skierowany do studentów kompozycji oraz studentów innych wydziałów, zainteresowanych komponowaniem i produkcją muzyki elektronicznej, filmowej i teatralnej, wykorzystaniem najnowszych technologii do tworzenia muzyki i dzieł multimedialnych, zastosowaniem narzędzi komputerowych w praktyce wykonawczej. Na MEFIT składają się następujące przedmioty, dostępne jako fakultety:

Kompozycja muzyki filmowej

prowadzący – dr hab. Tomasz Opałka

Przedmiot pozwala zgłębić tajniki komponowania muzyki do filmów, trailerów i animacji. Zapewnia kompleksową edukację z zakresu kompozycji muzyki do form audiowizualnych z uwzględnieniem najnowszych trendów w branży bez pomijania tych historycznych. Studenci poznają wszelkie aspekty pracy kompozytora tworzącego w branży filmowej (artystyczne, prawne, finansowe) oraz różnice w pracy twórcy działąjącego w Hollywood, Europie i Polsce. Komponują muzykę do różnorodnych pod względem stylistycznym materiałów filmowych.

Analiza muzyki filmowej

prowadzący – dr hab. Tomasz Opałka

To zajęcia dla ludzi interesujących się muzyką i kinem. W ramach zajęć analizowane są wybrane filmy, poszczególne sceny i ich fragmenty pod kątem użycia w nich muzyki, jej kontekstu, a także sposobu pracy kompozytora z montażem obrazu i dźwiękiem w filmie. Ponadto na zajęciach analizowane są partytury twórców muzyki filmowej, zwłaszcza pod kątem instrumentacji, notacji i użytych środków kompozytorskich.

Kompozycja muzyki teatralnej

prowadzący – mgr Jan Duszyński

Kompozytor muzyki teatralnej ma szansę wejść w szeregi osób głęboko i żywo reagujących na świat nas otaczający. Ma szansę dzielić się swoją wrażliwością z publicznością teatralną w sposób trudny do wyobrażenia dla większości osób. Praca spełnionego kompozytora muzyki teatralnej daje spore korzyści finansowe. Jeśli jesteś osobą otwartą, gotową podjąć trudne wyzwania, gotową zderzyć się z problemami często bardzo trudnymi, kontrowersyjnymi, to być może właśnie współtworzenie światów teatralnych jest twoją przyszłością!

Realizacja muzyki komputerowej

prowadzący – dr Wojciech Błażejczyk

Teoretyczne i warsztatowe przygotowanie do komponowania i realizowania własnych utworów elektronicznych i komputerowych z elementami interakcji. Przygotowanie do korzystania z komputerowego warsztatu pracy kompozytora oraz komputerowych narzędzi do syntezy, przetwarzania, kontroli i przestrzennej dystrybucji dźwięku.

Realizacja live electronics

prowadzący – dr Wojciech Błażejczyk

Zajęcia dla osób zainteresowanych wykonywaniem na żywo muzyki elektronicznej. W ramach zajęć prezentowane są od strony praktycznej zaawansowane techniki przetwarzania dźwięku na żywo za pomocą komputera, metody kontrolowania parametrów dźwięku za pomocą różnego rodzaju kontrolerów, strategie kompozytorskie i improwizatorskie zakładające udział wykonawcy live electronics w charakterze muzyka równorzędnego instrumentalistom. Studenci przygotowują własne projekty przeznaczone do wykonania koncertowego.

Praktyka muzyki elektroakustycznej

prowadzący – mgr Sławomir Wojciechowski

Praktyka muzyki elektroakustycznej to propozycja dla wszystkich chcących bliżej poznać naturę mediów elektronicznych od kompozytorskiej, instrumentalnej strony. Grupowe ćwiczenia i improwizacje pozwolą zrozumieć w jaki sposób nowe technologie rozwijają wyobraźnię i kompozytorski warsztat. Przystępna prezentacja różnorodnych urządzeń i programów wykorzystywanych w muzyce eksperymentalnej, klubowej i rozrywkowej stanie się zapewne bogatym źródłem inspiracji do własnych artystycznych projektów.

Wirtualne instrumenty

prowadzący – mgr Andrzej Kopeć

Praktyczny kurs korzystania z wirtualnych instrumentów w dwóch podstawowych kategoriach: bibliotek brzmieniowych, w głównej mierze symulujących istniejące instrumenty akustyczne, oraz syntezatorów jako szeroko pojętych narzędzi do generowania sygnału dźwiękowego.

Realizacja kompozycji multimedialnej

prowadzący – mgr Andrzej Kopeć

W ramach zajęć studenci poznają metody i technologie tworzenia interaktywnych kompozycji multimedialnych, łączących komponent muzyczno-dźwiękowy z innymi mediami i technologiami, przede wszystkim wizyjnymi.

Realizacja kompozycji algorytmicznej

prowadzący – mgr Andrzej Kopeć

Zajęcia praktyczne ukierunkowane na pisanie prostych programów przetwarzających i generujących struktury muzyczne.


ostatnia modyfikacja: 16/06/2020

Windows Lizenz Windows 10 Lizenz Office 2019 Lizenz Kaufen Office 365 kaufen Windows 10 Home kaufen Office 2016 kaufen lisans satın al office 2019 satın al follower kaufen instagram follower kaufen porno